Educatie op een kruispunt

Ontwikkelingsrichtingen voor volwasseneneducatie

> Lees het onderzoek

 

 

Auteur: dr. R. van Schoonhoven
Actis Advies (2012)

 

Digital Skills and Inclusion Research

‘What digital skills do adults need to succeed in the workplace now and in the next 10 years?’

> Lees het onderzoek

 

 

Auteur: Dr Erika Kispeter
Warwick Institute for Employment Research University of Warwick  (2018)

 

Vakkrachten in ontwikkeling

Praktische mogelijkheden om lageropgeleiden tot scholing te bewegen

‘RWI heeft IVA beleidsonderzoek en advies gevraagd te onderzoeken hoe bedrijven de scholing van werknemers aanpakken, welke werkzame aanpakken de scholingsdeelname van lageropgeleiden vergroten en wat er nodig is om binnen bedrijven een cultuurverandering op gang te brengen, bij zowel werkgevers als werknemers. Het onderzoek focust expliciet op het stimuleren van scholing van lageropgeleide werknemers.’ (Gielen, Van der Neut & Nijman, 2011)

> Lees het onderzoek

 

 

Auteurs: P. Gielen, I. van der Neut, D. Nijman
Onderzoek uitgevoerd door IVA in opdracht van de Raad voor Werk en Inkomen  (2011)

 

Vaardigheden voor participatie

Een onderzoek naar de schoolbaarheid van laagopgeleide en laaggeletterde uitkeringsgerechtigden

 

> Lees het onderzoek

 

 

Auteurs: Drs. C.L van der Burg, A.A. Oostveen & Drs. B. Cuelenaere
Astri (2014)

 

The changing nature of work

And skills in the digitale age

 

> Lees het onderzoek

 

 

Publications Office of the European Union (2019)

 

Laaggeletterdheid in kaart

‘Het meest recente onderzoek naar kernvaardigheden (PIAAC, Programme for the International Assessment of Adult Competencies) werd in 2012 uitgevoerd. In deze publicatie brengen we de resultaten rondom laaggeletterdheid uit dat onderzoek in kaart. We geven de belangrijkste resultaten uit het nationale PIAAC-rapport Kernvaardigheden voor werk en leven weer, aangevuld met nieuwe cijfers over laaggeletterdheid. Ook geven we de ontwikkeling van laaggeletterdheid in de tijd weer, door PIAAC met IALS en ALL te vergelijken.’ (Buisman & Houtkoop, 2014)

> Lees het onderzoek

 

 

Auteurs: Marieke Buisman en Willem Houtkoop
ECBO & Stichting Lezen en Schrijven (2014)

 

Ga naar de bovenkant