Aanpak van laaggeletterdheid
De term ‘laaggeletterdheid’ lijkt alleen te verwijzen naar het probleem dat er groepen mensen zijn die moeite hebben met taal. Het overheidsbeleid richt zich sinds 2012 echter ook op mensen die moeite hebben met rekenen.
Lees meerAdvies digitale vaardigheden ve
Het advies digitale vaardigheden ve vormt de basis voor de ontwikkeling van examens en voor het inrichten van opleidingen. In dit advies zijn de standaarden en eindtermen digitale vaardigheden ve beschreven.
Lees meerNaar een volwasseneneducatie nieuwe stijl
Slimmer en goedkoper met innovatieve arrangementen.
Lees meerStandaarden en eindtermen ve
Met de standaarden en eindtermen kan het niveau van volwassen leerders op het gebied van Nederlandse taal, rekenen en digitale vaardigheden in beeld gebracht worden.
Lees meerBasisvaardigheden en arbeidsmarktparticipatie in de regio
Ontwikkeling datamodel en factsheets voor gemeenten.
Lees meerAdult learning and wellbeing
What makes adult learning good for wellbeing? Who benefits most? What does this mean for policy and practice?
Lees meerInvesting in skills pays off
The economic and social cost of low-skilled adults in the EU.
Lees meerAanpak laaggeletterdheid binnen het sociaal domein
Praktijkbeschrijving van pilots in drie gemeenten.
Lees meer